Nakupujete ve slevách? Pak pozor na nekalé praktiky prodejců, především u extra nízkých cen. Ne vždy skutečně za extra nízkou cenu ve výsledku nakoupíte. Prodejci vědí, že na slova „akce, sleva, výprodej“ zákazník vždy zareaguje. Jak lákavá je cedule se slevou několika desítek procent! Jestli ale na koupi takového zboží skutečně ušetříme, to už je jiná otázka.

Cena po slevě bývá často dražší než v jiném obchodě cena bez slevy

Taky se vám stalo, že jste koupili zboží v akci a pak jste na totéž zboží narazili v jiném obchodě, kde v akci nebylo, ale jeho cena byla daleko výhodnější? I toto se bohužel často stává. A vypadá to beznadějně, protože v lidských silách není procházet všechny obchody a ceny zboží mezi sebou neustále porovnávat. Nehledě na čas a peníze, které bychom tím ztráceli při přejíždění z obchodu do obchodu…

Pokud ale máme své osvědčené značky, které běžně kupujeme, tak u nich už standardní cenu dobře známe. Proto umíme odhadnout, kdy se sleva na zboží skutečně vyplatí a kdy jde jen o marketingový tah. Jen v případě, kdy kupujeme nějakou novinku, není na škodu si ceny srovnat například na internetu, kde naleznete i vývoj ceny daného produktu.


Cena v regálech neodpovídá ceně naúčtované při placení

Doposud netuším, jestli je to opravdu omyl, nebo cílené fixlování. Vzhledem k dnešní době, kdy pokladní často markují podle čárových kódů, nikdy nevím, jestli jde o opomněné nastavení nové ceny, nebo o fakt, že avizovaná akční cena u daného zboží je lež. Jediné, co mi nejspíš zbývá, je si tyto akční ceny pamatovat (nebo je mít poznačené v nákupním seznamu) a cifry, které na obrazovce u pokladny naskakují, bedlivě sledovat a kontrolovat. A v případě nesrovnalosti se ihned ozvat. Pak mi pokladní může položku stornovat a já neodejdu s akčním zbožím za neakční cenu.

Za dokonalý adrenalin pak považuju, pokud chodíte nakupovat s malými dětmi a zároveň se účtované ceny snažíte kontrolovat. Trocha nepozornosti vůči naskakujícím cenám za položky v nákupním košíku a hned se při placení podivujete nad celkovou částkou, kterou po vás pokladní chce. A pokud projevíte nesouhlas, pak se dočkáte pichlavých pohledů lidí ve frontě za vámi.

Život spotřebitele opravdu není jednoduchý. Proto vám přeji klid u pokladen a obezřetnost u slevových akcí.