I když má většina lidí pojištěnou domácnost, ve většině případů, pojistka není nastavena tak, aby klientům v okamžiku, kdy to budou potřebovat, skutečně pomohla. Na první pohled to nevypadá, jako něco komplikovaného, ale je to vždy jenom do chvíle, než se něco “stane“.

Jedná se o jedno z nejčastěji uzavíratelných pojištění a v případě škody, může toto pojištění ušetřit domácnosti hodně peněz.

Pojištění domácnosti řeší škody, které vzniknou na vybavení domu či bytu.

Na co se vztahuje pojištění domácnosti

  • Zařízení domácnosti
  • Kuchyňské přístroje a domácí elektroniku
  • Sportovní potřeby
  • Umělecké předměty, starožitnosti
  • Ceniny, peníze
  • Dětské kočárky, invalidní vozíky
  • Veškeré movité věci, které jsou v garáži
  • Stavební součásti (plovoucí podlaha, obložení stěn, kuchyňská linka)

 

Typická rizika, která pojištění domácnosti řeší

  • Poškození živly: Požár, výbuch, blesk, vichřice, krupobití, vydatné srážky, pády stromů, tíha sněhu, záplavy apod.
  • Krádeže, vloupání
  • Rozbitý sklad
  • Poškození sanitárního zařízení
  • Škody způsobené přepětím či podpětím
  • Poškození kouřem

Pravidelná aktualizace pojistných smluv a limitů

Máte doma několik let starou pojistku? Pak by nebylo na škodu, kdybyste ji trošku oprášili. Stará pojistka by vás nemusela patřičně ochránit, pokud by došlo ke škodám. Nabídky pojišťoven se neustále mění, tak by nebylo špatné zjistit, jak to vypadá s vaší pojistkou dnes. Nebudete-li pojistku aktualizovat několik let, ocitnete se v situaci, že dostanete částku, která nahrazuje tehdejší zařízení bytu.

Každého totiž zajímá výše krytí v případě pojistné události. Doporučuje se, že by měla odpovídat hodnotě vnitřního vybavení a při každé nové investici je dobré tuto hodnotu navýšit a tím pádem i aktualizovat.

Zkontrolujte si i vše, co pojistka zahrnuje, ať později nejste překvapeni.  A nezapomeňte zkontrolovat, zda máte pojištěny přístavby, přístřešky, pergoly, bazény a garáže. Ty se automaticky nepojišťují.

Pozor na podpojištění

Hypotéka, půjčky, náklady na děti, často vedou k úskalí, že mají lidé tendenci sáhnout po nižším pojistném. Mnohokrát dochází k tomu, že klienti raději nahlásí vybavení domácnosti za mnohem nižší cenu, jež je ve skutečnosti. V tento okamžik mluvíme o takzvaném podpojištění. Ale už si neuvědomují, že v okamžiku, kdy se něco stane, a budou opravdu potřebovat pojistku, pojistka nepokryje jejich potřebné náklady, jelikož nebude správně nastavena.

Proto si pečlivě spočítejte, jakou hodnotu má vaše domácnost a teprve na základě toho si nastavte pojistnou částku.  Za stanovení správné pojistné částky odpovídáte vy, nikoliv pojišťovna.

Nastavení pojištění na cenu časovou, cenu novou nebo obvyklou

Cena u pojištění domácnosti, se často odvíjí i od toho, na jakou cenu se věci pojišťují.

Cena časová je cenou, kterou má daná věc těsně před pojištěním. Zde se bavíme o klasickém opotřebení. Časová cena se vyplatí jen krátce po vybavení nové domácnosti.

V případě ceny nové, je pojistné vyplaceno podle toho, za kolik jde koupit nová věc. Samozřejmě toto pojištění bývá dražší.

Obvyklou cenou se rozumí cena, za kterou byste věc v daný okamžik mohli prodat.

Na co si dát pozor při sjednání pojištění

  • Seznamte se s pojistnými podmínkami, které jsou povinnou přílohou pojistné smlouvy
  • Stanovte správnou výši spoluúčasti, která má vliv na cenu pojištění

 

U pojištění domácnosti je nutné zohlednit tyto tři základní prvky:

  • Výluky z pojištění – nejdražší části vybavení bytu jsou často z pojištění vyjmuty
  • Podmínky pro výplatu pojistného – pojišťovna vyplatí pojistné jenom v případě splnění určité podmínky (např. budete-li pojištěni proti krádeži domácnosti, může takovou podmínkou být, že je nutné mít bezpečnostní dveře, či bezpečnostní kování. Pokud bude tato podmínka dodržena, pojistné bude vyplaceno. V opačném případě se pojistné nevyplatí
  • Limity výplaty pojistného – pokud si domácnost pojistíte např. na 600 000,-, neznamená to, že tu částku, ale dostanete. Vznikne-li vám škoda např. na spotřebičích okolo 20 000,-, dostanete od pojišťovny pouze 20 000, bez ohledu na hodnotu zničených věcí

Asistenční služby zdarma

Veškerá většina pojišťoven nabízí k pojištění domácnosti základní asistenční služby zdarma, které vám pomohou:

  • S obstaráním zámečníka
  • S objednáním a zaplacením opraváře
  • Nebo s pozáruční opravou spotřebičů

 

Pojistky často zahrnují určitý balík bezplatných asistenčních služeb za rok.

Nejlevnější neznamená nejlepší

Všichni nejčastěji volí vždy to, co je nejlevnější! Ale je zapotřebí, dát si pozor, proti čemu všemu vás dané pojištění kryje. Každá pojišťovna to má nastavené jinak a má i jiné podmínky.

Naši odborníci vám rádi pomohou a vše vysvětlí.

Finanční navigátor Vám ZDARMA poradí.

Zavoláme Vám

Stačí zanechat kontakt a my Vám zavoláme.