Často se v obchodech i na internetu setkáváme s případy klamání spotřebitele. Vlastně k takovému setkání dochází dnes a denně, bohužel. Ať už jde o slevy a akční ceny, které nikdy výhodné nebyly, nebo o uvedení výhodné ceny na štítku u zboží a „mylné“ namarkování vyšší ceny u pokladny. Člověk aby byl pořád ve střehu!

Slyšíte na slevy a akční ceny?

Ať už jdeme do města, posloucháme rádio, díváme se na televizi, brouzdáme po internetu – všude na nás útočí lákavé nabídky zboží za bombastické akční ceny, totální výprodeje a slevy v řádu několika desítek procent. Není to báječné? Možná ano, ale jen do chvíle, než si sundáme růžové brýle!

S kalkulačkou v ruce vás možná budou křísit

Když si ale vezmeme do ruky kalkulačku, zjistíme, že pouhé sundání růžových brýlí nestačí. Nad některými slevami totiž zůstává rozum stát. Velmi často narazíte na to, že sleva 50 % neodpovídá poloviční ceně výrobku. Že ceny prostě neodpovídají procentuální slevě! Slevy jsou buď špatně přepočítané, nebo je chybně uvedená výše slevy.  

Možná vás v obchodě bude potřeba křísit, pokud začnete přepočítávat výhodnější economy balení a porovnávat je s cenami menších balení téhož výrobku stejné značky. Pak zjistíte, že to ekonomické je častokrát dražší a vlastně neekonomické.

Falešná původní cena

Je skvělé, když je na štítku uvedená původní cena 17 499 Kč, ale já teď můžu to samé koupit za naprosto neuvěřitelnou cenu 7 149 Kč. Například takovou nabídku inzerují na www.rozbaleno.cz/odstavnovace/odstavnovac-kuvings-b6000s-whole-juicer.

Nicméně hodně zajímavá je v tomto případě ta původní cena! Když se totiž podíváme na vývoj ceny produktu, zjistíme, že odšťavňovač Kuvings B6000 nikdy nestál 17 499 Kč. Nejvyšší cena se pohybovala pod 14 tisíc, a to ještě v sadě exclusive, tzn. se dvěma síty navíc.

Vývoj ceny není nic tajného. Je to veřejně dostupná informace, kterou uvádí například srovnávač heureka.cz. Proto je neuvěřitelné, že i přesto si prodejce dovolí inzerovat takový nesmysl!

Život spotřebitele opravdu není jednoduchý. Nabízí se však řešení v přístupu k akčním cenám a slevovým lákadlům. Tímto řešením je náš mozek a selský rozum. Nezapomeňte tedy vybírat a nakupovat s chladnou hlavou.